مزینان
مزینان

مزینان

برای مریم ...



مریم رشیدی در کلگری تازه سه روز بود که در یک پمپ بنزین کار می کرد. هفته گذشته دو نفر با یک اتومبیل پیک آپ تراک بنزین زدند و بدون پول دادن قصد فرار داشتند.

مریم سعی کرد جلوی فرار آنها را بگیرد ولی زیر گرفته شد و به شدت مجروح شد. مریم رشیدی روز سه شنبه 9 جون در اثر شدت جراحات درگذشت! او فقط 35 سال داشت.

مریم که نام شناسنامه ای او آشتیانا بود حدود یکسال قبل با شوهر و فرزندش به کانادا مهاجرت کرده بود. پلیس تائید کرد که مریم در بیمارستان در گذشته است.

 مریم وقتی دید این دو نفر با پیک آپ تراک قصد فرار دارند به سراغ آنها رفت و جلوی تراک ایستاد تا مانع از فرار آنها شود، ولی آنها به او زدند و در حالی که مریم روی سپر اتومبیل افتاده بود به حرکت ادامه دادند تا اینکه مریم به زمین افتاد و تراک او را زیر گرفت.

این تراک که دزدیده شده بود، توسط پلیس پیدا شده اما پلیس در جستجوی دو مظنون است.


مریم رشیدی و شوهرش احمد نورانی به همراه پسر شش ساله شان کمتر از یک سال قبل در جستجوی زندگی جدید به کانادا مهاجرت کرده بودند. مریم مهندس شیمی و احمد مهندس مکانیک در عرصه صنعت نفت و گاز بودند. به گفته یکی از دوستان آنها به نام عطار، که به همراه همسرش در ایران با مریم رشیدی همدوره بوده اند، مریم شاگرد ممتاز کلاس بوده است. عطار می گوید:

«اوایل سال 2015، مریم و احمد در یک کمپانی کوچک به عنوان مهندس کار گرفتند، متاسفانه به علت رکود اقتصادی، پروژه مذکور متوقف شد و آنها شغلشان را از دست دادند


 



شماها که فقط با رانت به جایی که الان هستید، رسیده اید، شما ها که رنج تحصیل را نچشیده اید و چه می دانید که نخبگان این جامعه چه می کشند...

شماها اصلا می دانید درس خواندن و زحمت کشیدن یعنی چه؟ می دانید در دانشگاه شریف قبول شدن و بعد فارغ التحصیل شدن یعنی چه؟ می دانید 22 سال درس خواندن (12 سال دیپلم + 4 سال کارشناسی + 2 سال ارشد +  4 سال دکترا) و زحمت کشیدن یعنی چه؟

 

 نه دوباره با انگ و اتهام سراغ من نیایید، من نه می دانم اصولگرا چیست و نه اصلاح طلب، نه دلواپسم و نه ذوق مرگ از لاس زدن هایتان با جان و باراک ها ، من یک ایرانی ام،

من و یک ایرانی ام و سوال می پرسم

چرا اکنون پس از 36 سال از انقلاب، هنوز نخبگان جایی در دولت و ارگان های اجرایی ندارند؟ به راستی سهم نخبگان از دستگاه های استراتژیک انقلاب چقدر است؟

چرا هنوز نخبگان کشور تنها چاره ای که برای گذران زندگی می یابند، مهاجرت به خارج از کشور است؟

چرا تا به امروز دولت ها هیچ اقدامی برای حمایت از نخبگان ساکن در خارج از کشور نکرده اند؟ 


پی نوشت:

نمی دانم ولی فکر می کنم زمانه باعث شده صریح تر صحبت کنم. مرزبندی ها باید شفاف تر باشد. دیگر زمان یکی به نعل  و یکی به میخ گذشته، در آخر الزمان هستیم! مرز بین ایمان و کفر از هر زمانی واضح تر و گویاتر شده. سربازان جبهه شیطان و سربازان مهدی(عج) در حال سنگر گرفتن هستند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد