مزینان
مزینان

مزینان

انگیزه های شهادت امام حسین( ع) + پی نوشت





پی نوشت : 
همه دوستان را به مطالعه آثار و اندیشه های محمدتقی جعفری، فقیه  بی نظیر تحلیل های بی نقص و عمیق دعوت می کنم. 
نظرات 3 + ارسال نظر
مائده جمعه 1 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 09:59

سلام
ببخشید پی نوشت شما دارای ابهامه.. طوری اسم این دو استاد گرانقدر رو در کنار هم آوردین که انگار یکی باطل است و دیگری حق مطلق. صحبت ها و آرای این دو بزرگوار را تنها کسانی درک می کنند که عالم به علم و عرفان باشند. پس سعی نکنید وجهه ایندو فیلسوف اسلام که از چهره های برجسته دوران ما هستند رو با آرا و نظراتی که خودتون بهش رسیدین مورد نقد قرار بدین. برای سرشکستگی ما همون عبدالکریم سروش کافیه!!

سلام
من متاسفانه عالم به علم وعرفان نیستم، اما سخنرانی و آثار هر دو نفر رو موقع مطالعه متوجه میشم. اتفاقا کسی رو که هیچ وقت درک نکردم، همین بنده سرکش عبدالکریم سروش بود!
من نگفتم که باطل و حق هستن این ها، والله اعلم، اما مطالب ایشون همچنان که گفتم اشکالات و نقص های بسیار جدی داره، خوشبختانه هم رسانه میلی چند وقتی ست که ما رو از بیانات ایشون محروم کردن!
بیانات فاقد خط سیر، استناد گسترده به افرادی چون مولانا و حافظ و حتی فراتر شاعران و نویسندگان غرب به عنوان شاهد مثال قطعی و مسلم!، اظهارات غیر قابل قبول در مورد عاشورا، اظهارات باطل پیرامون زیارت قبور و ... تنها بخش هایی از این اشکالات هست که بنده شخصا درک کردم. بهتر نیست به جای تامل عمیق تر در این موضوعات، به این راحتی ایشون رو بری از خطا ندونید؟ ضمن اینکه در مجموع اظهارات ایشون جنبه قوی پوزیتیویستی به معنای قبول همه و همه داره، و فاقد هر گونه دافعه ای ست. به بیان زیارت عاشورا، ایشون جنبه قوی انی سلم لمن سالمکم رو داره اما از حرب لمن حاربکم محرومه. و تاریخ به ما نشون داده که این افکار عاقبت خوبی نداره. گاهی به نام سلم و دوستی بزرگترین جنایت کاران تاریخ رو در آغوش کشیده!
من فقط در یک بیان عرض می کنم، اگر شما می خوایید نحوه مواجهه این دو به قول شما فیلسوف رو با شخصیت مولانا ببینید و مقایسه کنید، به مجموعه آثار مکتوب این دو رجوع کنید: یکی اثر مکتوب ناموجود و احتمالا مستتر در سخنرانی های شفاهی! و دیگری در اثر بی نظیر از دریا به دریا. با این مراجعه و مقایسه شما دیگه این دو تا نام رو در کنار هم قرار نمی دید، چون استاد علامه جعفری خیلی خیلی فراتر از این هستن که با چنین شخصیت هایی مقایسه بشن.
پیشنهاد می کنم به سخنان فیلسوفان و متفکران برجسته همون عالم علم و عرفان و فلسفه مراجعه کرده و جایگاه این دو نفر رو در کلام همون عالمان مقایسه کنید، تا مطلب روشن تر بشه.
من بیان کردم که شخصیت ایشون محترم هست، اما این یک هشدار هست برای کسانی که فکر می کنن ایشون بهترین سخنران و متفکری هستن که همیشه و هر جا میشه ازشون بهره ها برد! من با قرار دادن این دو نام در بالا قصد دارم بگم جایی که آب هست تیمم باطله. وقتی میشه از فردی بهره برد که به دقت در تحلیل شهره هست، چرا سراغ فردی بریم که اشکالاتش حتی برای من غیرعالم به علم و عرفان هم مشهوده.

مائده جمعه 1 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 10:04

ضمن اینکه اگر اینطور بود که شما معتقدین.. رسانه ای که خودش رو عقل کل می دونست هیچ وقت سخنرانی های استاد قمشهای رو پخش نمی کرد و تا می تونست بهش حمله می کرد. اما در واقع اینطور نیست.

امان از رسانه میلی ...

مائده جمعه 1 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 14:30

خب.. من قصدم این بود که بگم اگر شما آگاهتری سعی کنید به پست های یک خطی اکتفا نکنید.. حداقل به این شکل من ناآگاه آگاه بشم.. وقتی در حد یک خط به موضوع اشاره می کنین شبهه بوجود میاد. ولی قیاس این دو شخصیت اصلا درست نیست.. منظورم اینه که حوزه فعالیتشون یکی نیست که بخوایم بگیم یکی خیلی برتر از دیگریه.. در هر حال.. استفاده می کنینم از پست های شما.. و دوست داریم جامع تر و مفصل تر بنویسید.. در صورت امکان وقت و حوصله.

درسته و قبول می کنم که انتقادات این جور تک خطی مناسب نیست. شاید احساسم این بود که بازکردن بیشتر مطلب، خدای نکرده باعث بی احترامی به شخصیت فرهیخته ایشون بشه. افرادی پیرامون من هستن که متاسفانه در هر واقعه ای یک سخنرانی از ایشون برام ایمیل می کنن! و توهمی دارن که ایشون در مقام عصمت و اینها هستند! ذکر تذکر برای این دوستان بود.
و شاید در آینده به تفصیل به نقد ایشون بنشینم. اگر عمری باقی بود.
مجموعه تفسیر اشعار مثنوی معنوی مولانا از علامه جعفری در یک مجموعه کامل به نام از دریا به دریا به صورت لوح فشرده موجود هست. پیشنهاد می کنم حتما تهیه کنید و مطالعه کنید. بسیار مجموعه ارزشمندی ست. در مورد نهج البلاغه هم ایشون همین تفسیر رو دارن که البته متاسفانه با وفاتشون ناقص موند. یک مطلبی رو بعد از ایام عزا حتما از کتاب نهج البلاغه ایشون منتشر خواهم کرد. بسیار خواندنی ست.
اگر عمری باقی بود هم برای بنده، هم برای مزینان! شروع به ارسال مطالب از این دو تفسیر ارزشمند ایشون در قالب متن های کم حجم خواهم کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد