مزینان
مزینان

مزینان

دلی که جا ماند ...


حال غریبی ست عزیزجان، 

 

گاهی با خودت فکر می کنی، اگر این مسیر را تا انتها بروم، به مقصد می رسم. آن رسیدنی که همواره برای آن دغدغه داشته ام. یک برنامه منظم و عالی تا وصال! فکر می کنی اگر این منزل ها را یکی یکی بپیمایی، به منزل دوست می رسی

اما، اما عزیزجان، یک چیزهایی تحت تصرف و اختیار تو نیست، یعنی هرچقدر هم که برایش برنامه ریخته باشی، نمی شود. دستی هست که بالای همه دست هاست

عزیز جان من هم رفتم، همان مسیر را، همان منزل ها را گام به گام، اما نشد. اما نرسیدم به خانه دوست

عزیز جان، اینبار دلم جا ماند. 

درست سر فرصت آنجا بودم، با هر ندای عاشقان برخیزید، لبیک گویان شتافتم، هر صبح هروله کنان، داغدار دوست،  اما ... 

یادم نیست، ندای هل من ناصر بود یا فَکُونُوا أَحْرَاراً بود، اما من نشنیدم، دیدم اسیری آل محمد را، غریبی سجاد را، و ناله های زینب را، اما دلم جا ماند عزیزجان.  

اصلا می دانی، اوج پستی یک انسان می دانی کجاست؟ اینکه وسط بین الحرمین باشی، اصلا چسبیده به پرده کعبه باشی اما دلت آنجا نباشد. خدایا این روز را برای هیچ مسلمانی نیاور. 

دلت که جا بماند، همه مجاهدتت پودر می شود می رود. 

یک دفعه چشم باز می کنی می بینی مثل، همین برگ های درختان در پاییز، همین طور داری فرو می ریزی، می افتی پایین ... . 

اما می دانی عزیزجان، زیباترین لحظه کجاست؟ آن لحظه ای که داری می افتی پایین، اما می بینی نگارت را که به تو چشم دوخته، و با همه عظمتش بر تو می تابد، من آن لحظه مهیب و رعب آور هبوط! چشم باز کردم و  دیدم محبوبم را  : 


پی نوشت: 

دل نوشت های پاییز، مثل خود این فصل، پیچیده و رنگارنگ و بسیار زیباست!. 

نظرات 9 + ارسال نظر
علی یکشنبه 2 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 18:37

سلام
سبحان اله خیلی زیبا

سلام و الحمدالله

مرتضی یکشنبه 2 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 18:55

همیشه همین طوره حاجی جان
درست جایی که فکر می کنی همه چیز تموم شدست یک خللی می افته شاید برا اینکه بگه خیلی رو خودت حساب نکن حواستو جمع کن مغرور نشو
ولی این ها اصلا افتادن نیست یعنی افتادنی هست که بعدش بلند شدن ها داره!
خدا خیرت بده حس و حال خوبی بود از این کارها بکن

نکته خوبی بود.
حتما انشالله. می بخشید اوضاع و احوال شلوغه.

محمد یکشنبه 2 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 20:35

سلام
مثل همیشه خیلی عالی بود.
این گریزی که شما همیشه به کربلا و جا موندن دارید، برای من سوال شده؟ چرا؟

علیکم السلام
گریز به کربلا و عاشورا؟! کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا.

موسوی یکشنبه 2 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 20:45

متن رو که می خوندم فکر نمی کردم که با اون حس والا و متعالی تموم بشه، اینکه اینطور بعد از افتادنی سخت! هنوز امیدوار بودید و چشم به معشوق داشتید و درک کردید که شما رو رها نکرده، خیلی نگاه روشنی بود.
گاهی و فقط گاهی ما رو هم دعا کنید.

حتما، و متقابل شما هم ما رو دعا کنید.

علیرضا یکشنبه 2 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 20:47

مشعوف شدیم، متن زیبا و عکس دل نشین و موسیقی دل نواز چه می کنی شما ،
قبلا گه گاهی پیام می اومد ولی حالا خیلی دیر به دیر، از این حرکت ها بزن گاهی حاجی جان
خیلی خوب و آرامش بخش

رو سیاهیم و گرفتار! از کم سعادتی ماست. گفتم بعد از مدت ها جمع بشیم دوباره، بیایید حداقل کامنت های خوبتون رو بخونم.

عزیزجان یکشنبه 2 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 21:13

سلام
دل که جا بماند عزیز جان، انگار اصلا حرکتی نشده، جنبشی نبوده
اما گاهی دل شکستن ها نیاز است، چراکه خودش گفته همراه همه دل های شکسته ست بهمن جان.
آن جمله "ندای هل من ناصر بود یا فَکُونُوا أَحْرَاراً " تکانم داد.
هنوز خیلی مانده تا خانه دوست، رفیق جان به قول خودت صبور باش.

سلام، محتاج دعام عزیز جان!

- یکشنبه 2 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 22:22

دل نوشت های پاییز، مثل خود این فصل، پیچیده و رنگارنگ و بسیار زیباست!.

بعد از پی نوشت یک تفسیر هم اضافه کن حاجی.

بله همین طوره!

:-) دوشنبه 3 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 10:45

مگه تازه تا نیمه راه نیومدی؟ زوده برای قضاوت! صبور باش.

مهدی دوشنبه 3 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 14:30

تا حالا کسی بهت گفته خیلی خوش سلیقه ای؟
مهندس اگر گرافیست می شدی طرح های عجیبی می زدی!
تصاویر رو خیلی با وسواس و هنرمندانه انتخاب می کنی و این فوق العاده ست. از اینکه واسه مطلبی که پست می کنی زمان می ذاری و بختکی چیزی نمی فرستی، ممنونم. انشاله همیشه همین طور باشی.
متن هم خوب بود، پشت ذهن خلاق و قلم رویایی البته کمی چاشنی لغت نیاز داری. یه بار می گفتی اینها همش همین طور خودش میاآد، اصلا اگه خودش نیاد که گیرا نمیشه، اما باید کار بشه. دامنه لغت مورد استفاده وسیع تر باشه. تقصیر نداری البته ادبیات چی نیستی ولی خوب با مطالعه منابع حل میشه. امیدوارم بهت.

آقا مهدی ممنون از نکات خوبت! منابع رو معرفی کن که انشالله سال 2017 بتونم وقت کنم مطالعه کنم!
راستی تو رفتی واسه مذاکره؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد