مزینان
مزینان

مزینان

صحیفه عشق

از حضرت آیت الله عزالدین حسینی (ره) پرسیدند در هنگام سختی ها و مشکلات چه ذکر یا دعایی را بخوانیم، ایشان دعای هفتم صحیفه سجادیه را بسیار مناسب خواندند. 


یک پیشنهاد : 

کتاب صحیفه سجادیه با ترجمه استاد گرمارودی انتشارات هرمس


دانلود متن و ترجمه دعای هفتم از

 کتاب صحیفه سجادیه (ترجمه استاد گرمارودی) در ادامه مطلب



 

ادامه مطلب ...

زبان حال - مولا ویلا نداشت ...

باز نشر یک شعر بعد از 26 سال، زبان حال ما : 


مولا ویلا نداشت ...


پیامبر به شکمش سنگ می‏بست

امام سیب‏زمینی می‏خورد

البته به شما توهین نشود

بعضی برای جنگ شعار می دهند

و خودشان از جاده شمال به جبهه می روند.

پیش از آنکه بر من حد تهمت جاری کنید

من بر خویشتن حد وجدان جاری کرده‏ام

من دو شاهد عادل دارم:

قرآن و نهج‏البلاغه .

من چاپلوس نیستم

تملق نمی‏گویم


خانه

می‏ترسم شلوارهای جین و چارلی، کار دستمان بدهد

و شکلات‏های انگلیسی دهانمان را ببندد .

گاوهای چشم‏چران، آزادانه در خیابان می‏چرند

پسرخوانده‏های مایکل جاکسون به دانشگاه می‏روند .

اینشتین بی‏خوابگاه می‏ماند .

دیوار مسافرخانه‏های ناصرخسرو

فرمول نسبیت را از بر می‏کند .

 





  ادامه مطلب ...

دور مران از در و ...

آمدم ای شاه پناهم بده / خط امانی ز گناهم بده

ای حرمت ملجأ درماندگان / دور مران از در و راهم بده

ای گل بی‌خار گلستان عشق / قرب مکانی چو گیاهم بده

لایق وصل تو که من نیستم / اذن به یک لحظه نگاهم بده

ای که حریمت مَثل کهرباست / شوق و سبک خیزی کاهم بده

تا که ز عشق تو گدازم چو شمع / گرمی جان‌سوز به آهم بده

لشکر شیطان به کمین منند / بی‌کسم ای شاه پناهم بده

از صف مژگان نگهی کن به من / با نظری یار و سپاهم بده

در شب اول که به قبرم نهند / نور بدان شام سیاهم بده

ای که عطابخش همه عالمی / جمله حاجات مرا هم بده

آن چه صلاح است برای «حسان» / از تو اگر هم که نخواهم بده

دانلود صوت در ادامه مطلب

 

ادامه مطلب ...