ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
و از جـنـاب رسـول اکـرم ، صـلى الله عـلیـه و آله ، مـنـقـول اسـت کـه درهـم و دیـنـار کـسـانـى را کـه قبل از شما بودند کشتند، و کشنده شما هم آنهاست .
فـرضـا کـه انـسـان مـبـتـلاى بـه مـعـاصـى دیـگـر نـگـردد ـ گـرچـه بـعـیـد بـلکـه مـحـال عـادى است ـ خود تعلق به دنیا و محبت به آن ، اسباب گرفتارى است ، بلکه میزان در طـول کـشـیـدن عـالم قـبر و برزخ همین تعلقات است . هر چه آنها کمتر باشد، برزخ و قـبـر انـسـان روشـنـتر و گشاده تر و مکث انسان در آن کمتر است ، و لهذا براى اولیاء خدا بـیـشـتـر از سـه روز ـ چنانچه در بعضى روایات است ـ عالم قبر نیست ، آن هم براى همان علاقه طبیعى و تعلق جبلى است .
و از مفاسد حب دنیا و تعلق به آن این است که انسان را از مردن خائف کند. و این خوف ، که از مـحـبت دنیا و علاقه قلبى به آن پیدا شود، بسیار مذموم است ، و غیر از خوف ، از مرجع است که از صفات مؤ منین است . و عمده سختى مردن همین فشار رفع تعلقات و خوف از خود مـرگ است .
"روح الله"
الله اکبر، الله اکبر، الله اکبر
پناه بر خدا
پناه بر پروردگار عالمیان
چقدر عالی بود :
فـرضـا کـه انـسـان مـبـتـلاى بـه مـعـاصـى دیـگـر نـگـردد ـ گـرچـه بـعـیـد بـلکـه مـحـال عـادى است ـ خود تعلق به دنیا و محبت به آن ، اسباب گرفتارى است ، بلکه میزان در طـول کـشـیـدن عـالم قـبر و برزخ همین تعلقات است . هر چه آنها کمتر باشد، برزخ و قـبـر انـسـان روشـنـتر و گشاده تر و مکث انسان در آن کمتر است ، و لهذا براى اولیاء خدا بـیـشـتـر از سـه روز ـ چنانچه در بعضى روایات است ـ عالم قبر نیست ، آن هم براى همان علاقه طبیعى و تعلق جبلى است .